Skip to Content
بازگشت به صفحه کامل

ارایه الگوی درس پژوهی مهمترین اولویت پژوهشی آموزش وپرورش

رییس گروه تحقیقات و پژوهش اداره کل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد گفت: این اداره کل 28 اولویت پژوهشی در سال جاری دارد که یکی از مهمترین آنها طراحی و ارایه الگوی درس پژوهی در قالب طرح معلم و دانش آموز پژوهنده است. نوذر عسکریان افزود: جایگاه اجتماعی معلمان در تکوین شخصیت کودکان مقطع ابتدایی، راهکارهای تقویت کیفیت خدمات مشاوره ای در مراکز و مدارس، عوامل گرایش محدود دانش آموزان و معلمان به فعالیت های علمی و پژوهش محور، زمینه های مشارکت فرهنگیان و دانش آموزان در حفاظت از محیط زیست، سواد اطلاعاتی فرهنگیان، وضعیت درس انشا در مدارس، دلایل بی رغبتی نیروهای خدماتی در انجام وظایف محوله، روش های درآمدزایی در آموزش و پرورش و راهکارهای عملیاتی کردن دروس کارورزی و مهارتی در توسعه آموزش های فنی و حرفه ای و کاردانش از اولویت های پژوهشی مهم اداره کل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد در سال 93 است. عسکریان بیان کرد: بررسی درس تفکر و پژوهش پایه ششم ابتدایی، نقش رعایت اصول مدیریت آموزشی در مدیریت مدارس، راهکارهای صرفه جویی و مصرف بهینه منابع در آموزش و پرورش، نقش آموزش پدافند غیرعامل در هوشیاری و مراقبت دانش آموزان، بررسی وضعیت تدریس درس تربیت بدنی در مدارس، رابطه هوش هیجانی، گرایش های معنوی معلمان و موفقیت تحصیلی دانش آموزان، وضعیت فعالیت های پرورشی در مدارس، راهکارهای کیفیت بخشی و توسعه فعالیت های علمی پژوهش سراهای دانش آموزی و موانع بکارگیری امکانات آموزشی در تدریس نیز جزو مهمترین اولویت های پژوهشی اداره کل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد در سال جاری خواهد بود. وی اظهار کرد: شورای تحقیقات اداره کل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد به منظور توسعه فرهنگ پژوهش در عرصه تعلیم و تربیت و استفاده بهینه از یافته های پژوهشی در فرآیند یاددهی و یادگیری و کمک به فرهنگیان و مدیران در برنامه ریزی، تصمیم گیری و تولید دانش اقدام به تعیین 28 اولویت پژوهشی در سال 93 کرد. عسکریان عنوان کرد: از پژوهشگران و محققان و بویژه فرهنگیان پژوهنده کهگیلویه و بویراحمد دعوت می شود نسبت به ارسال پیشنهادهای پژوهشی خود تا 30 آبان 93 به دبیرخانه شورای تحقیقات این استان اقدام کرده و یا با شماره تلفن 2229621-0741 تماس بگیرند.منبع: خبرمرکز