رونق تولید ملی | چهارشنبه، ۲۴ مهر ۱۳۹۸

ضرورت تبیین ماهیت یوم‌الله 13آبان برای دانش‌آموزان - نمایش محتوای خبر

 

 

ضرورت تبیین ماهیت یوم‌الله 13آبان برای دانش‌آموزان

منبع واحدخبرشبکه دنا

ضرورت تبیین ماهیت یوم‌الله 13آبان برای دانش‌آموزان

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد بر تبیین ماهیت، اهداف و اتفاقات یوم‌الله 13 آبان برای دانش‌آموزان توسط مسوولان مدارس استان تاکید کرد.

سید بهاءالدین ملک‌حسینی اظهار کرد: 13 آبان سالگرد سه رویداد مهم تبعید امام خمینی (ره) به ترکیه (سال 1343)، کشتار دانش‌آموزان در دانشگاه تهران (سال 1357) و تسخیر سفارت آمریکا (سال 1358) است.معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه هدف هر سه رویداد مبارزه با استکبار بود، افزود: به همین دلیل این روز به نام روز ملی «مبارزه با استکبار» نامیده شد.وی با اشاره به اینکه استکبار جهانی نقش اول و عامل هر سه این توطئه‌ها بود، یادآور شد: انسجام، وحدت و ایمان قلبی مردم باعث سرکوب شدن این توطئه‌ها بود.این مسوول با عنوان اینکه جنایات استکبار روز به روز بیشتر شده و درحال توسعه است، بر تبیین این جنایت‌ها و آگاه کردن مردم به خصوص نسل جوان تاکید کرد.
ملک حسینی، 13 آبان را رویدادی ارزشی و حرمت‌دار عنوان و تاکید کرد: ماهیت، اهداف و اتفاقات این روز بزرگ باید به درستی توسط مسوولان مدارس استان برای دانش‌آموزان تبیین شود.وی ضمن تاکید بر تبیین نقش دانش‌آموزان در شکل‌گیری این موفقیت بزرگ، گفت: باید با الگو گرفتن از این اتفاقات بصیرت، دشمن‌شناسی و دشمن‌ستیزی را در جامعه توسعه و ترویج دهیم.معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد، یادآور شد: امسال نیز مانند سال‌های گذشته برنامه‌های متنوعی را به مناسبت بزرگداشت این روز اجرا خواهیم کرد.وی، نواختن زنگ استکبارستیزی در مدارس را مهم‌ترین ویژه برنامه این روز بیان و عنوان کرد: غبارروبی گلزار شهدا و حضور دانش‌آموزان در راهپیمایی روز 13 آبان از دیگر برنامه‌های این روز است.ملک حسینی، یوم‌الله 13 آبان را نماد استکبارستیزی و مبارزه با استکبار دانست و بر حضور حداکثری دانش‌آموزان در بزرگداشت این روز تاکید کرد.وی با بیان اینکه این روز یکی از مهم‌ترین روزهای تاریخ ایران است، گفت: روز پنج‌شنبه، 13 آبان مدارس تعطیل نیست و دانش‌آموزان باید در برنامه‌های این روز حضور داشته باشند.